Voor een gezonde levensstijl is het belangrijk dat men voldoende varieert met eten. Quinoa is niet alleen simpel te bereiden, maar het past zowat bij elk gerecht en het bevat goede voedingsstoffen. Het heeft veel eiwitten in zich en weinig suiker, daarnaast heeft het niet een heftige smaak dus kan dit bij veel recepten toegepast worden, ideaal dus! Lees gauw verder voor een lekker avocado recept met quinoa.

Deze ingrediënten heb je nodig voor het bereiden van deze maaltijd:

  • 1 avocado of 2 kleine
  • 4 paprika’s, twee rood en twee geel, in kleine blokjes gesneden
  • Handvol Cherry tomaatjes
  • 4 eetlepels koriander of peterselie, de keuze is aan jezelf
  • Theelepel paprikapoeder
  • 4 el. Citroensap
  • 8 el. Olie
  • Scheut olijfolie
  • 200 gr. Quinoa

De maaltijd bereiden:

  • Giet de quinoa in een zeef en maak deze met water schoon. Net zolang totdat het water niet meer troebel is. Breng ondertussen 300 ml. Water aan de kook met een scheutje zout erin. Als het water kookt kun je de quinoa in de pan doen en deze gedurende 8 minuten gaar laten koken. Als de acht minuten voorbij zijn moet je de pan van het vuur afhalen en het gedurende 10 minuten met gesloten deksel laten garen.
  • Doe bijna alle kruiden: peper, zout, paprikapoeder, olijfolie en de citroensap in een schaaltje. Hussel dit even door elkaar en schep dit goedje daarna over de quinoa heen. Voeg tenslotte de gesneden paprika toe en laat dit geheel even afkoelen.
  • Snijd vervolgend de paprika in reepjes of blokjes, dat wat jij prettig vindt.
  • Voeg als laatste de (verse) peterselie of koriander toe aan de quinoa en roer dit door elkaar. Doe daarna de cherrytomaten en de avocado er doorheen en klaar is kees.